Saturday, August 04, 2012

Kenangan Indah berhari raya bersama saya dan CERMIN AJAIB

Kepada Puan Yumie, yang kurus dan kecik dan tak nampak macam orang baru habis pantang, dan tak nampak macam orang dah ade anak 4, saya pun nak join contest Yumie juga, setelah lama bertapa tidak join blog contest.. :).


kalau sape2 nak join kene cepat-cepat, sebab contest tutup hari ini, 4 Ogos 2012.. kalau nak tau lebih lanjut boleh klik sini yer..



Ok, lepas tengok senarai peserta, saya nak tag kawan-kawanku yang belum join..
1. Mama Zharfan
2. Ezna 
3. Iryani Noor
4. Jojoe
5. Mama Tisya


Sekarang, saya nak cerita, cerita saya :)


Cerita saya sangat simple, mungkin setiap orang ada tradisi sendiri macam mane nak ingat Raya supaya lebih manis untuk dikenang. Selalunyer aktiviti wajib tentulah salam bersalaman, ziarah menziarahi dan tak lupe juga melawat kubur orang yang telah pergi dulu meninggalkan kita.


Macam saya, setiap kali raya, selain perkara wajib yang saya sebutkan dekat atas, sebenarnya ade lagi satu perkara wajib yang mesti laki saya, saya dan Emir (kene pakse) akan buat.. iaitu...


AMBIL GAMBAR DEKAT CERMIN....



Kejadian bermula masa tahun 2006, secara tak sengaja sebenarnya. Masa tu tengah sangat-sangat excited, sebab itu tahun kedua saya beraya sebagai isteri dan paling bermakna tahun pertama saya beraya sebagai seorang ibu.. Mase tu Emir baru nak masuk 5 bulan. Mase tu kami singgah rumah mak sedara husband dekat Melaka. Cermin ni, husband kate cantik kalau nak ambik gambar, so kiterang pun ambik lah, tengok-tengok, saya pun suke bile amik gambar..

Dan selepas itu, kejadian tak diingini telah berlaku, di mana cermin ini telah menjadi mangse kepada kami bertiga, kire macam dah ditakdirkan cermin ni jadi trademark kiterang setiap tahun. hahah, dan maksudnya kiterang tak boleh laa kalau tak beraya rumah mak sedara Encik Emran heheheh

Yang ni pulak mase raya tahun 2007, Emir dah setahun 4 bulan macam tu.. mase tu semua jadi pokok pokok hijau :), Emir rambut dia dah start panjang..

dan ini Raya tahun 2008, kali ni bukan si Emir yang rambut panjang, bapak dia pulak yang berambut panjang.. biru lagi baju nye

Ini pulak gambar tahun 2009,  Emir mase ni susah betul nak bagi dia tengok kamera.. makin besar makin tak nak dengar cakap hahaha... Emir mase ni umur dah 3 tahun, tahun yang tengah banyak nak explore dan agak susah jugak nak dengar cakap :)


Ini pulak masa tahun 2010, bile tengok gambar jadi stress pulak, at least gambar ni Encik hubby nampak kurus, gambar i makin tak memenuhi skema cermin hehe.. cuma tahun 2010, ada bende merah pulak dekat atas cermin tu.. oh yer, persamaan dengan tahun 2009, Emir refused tak nak tengok camera.. betul-betul punya taknak.. so inilah gambar yang terbaik..


Tahun 2011, raya tahun lepas, Emir pun dah masuk 5 tahun, kali ni nak jugak dia cooperate tengok cermin, tapi punyalah susah nak bagi dia duduk diam supaya gambar tak goyang.. tahun lepas pakai baju warna merah :) warna kegemaran i..




TAHUN 2012????
TUNGGU!!!!
(Nota: baju raya pun tak beli lagi :D)

Tapi yang paling penting, kiterang harap harap la, jangan lah Mak Lang Encik Emran saya pergi buang cermin ni, hehehe, kalau tak haaa habislah trademark kiterang untuk setiap kali beraya.












9 comments:

  1. wahhhh menarik sngt tema raya tiap tahun! pastu leh tgk lak perubahan emir dr baby sampai dah besar ^^ tingat pula kat mak wan yg dulu gigih buat projek kraf rotan cermin ni. kat gerik tu ^^

    ReplyDelete
  2. I suka 2010 cos pic tu clarity paling best.. lelain mcm gelap/blur..

    best lah mira.. ada can menang ni. sgt unik & menarik

    ReplyDelete
  3. hohi kelakarnye.. tak sangka betul mira ada story gini

    ReplyDelete
  4. wahhh...bestnya...
    Gud luck na...
    Salam kenal..

    ReplyDelete
  5. wah bestnya tiap2 tahun snap2 depan cermin yang sama....kita tak de memori camtu, snap2 banyak2 tempat je

    ReplyDelete
  6. alaaa.. time aku baca entry nie, tarikh penyertaan dh tutup... xpe la, kalu masuk pun mcm la boleh menang kn.. lagi2 lak kalu ko dh join.. kih kih kih..

    weyh xsabar nk tunggu gambo cermin ajaib 2012 ko... kaler ape lak thn nie?? =p

    ReplyDelete
  7. waaah harap panjanglah umur cermin tu.. kamu bertiga juga semoga dipanjang umur dan kekal bahagia selalu.. :)

    Terpegunlah, boleh amek gambar kat tempat yang sama.. tahun 2012 masih bertigake? :)

    salam kenal.. saya follow sini ye:)
    semoga ukhwah terjalin dan berpanjangan

    ReplyDelete

Tell me something

 

| | | I'm Ibu Emir | | | Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez